باستانی، سوسن، خانیکی، هادی، ارکانزاده یزدی، سعید (1397). مردم، رسانههای جریان اصلی و مصرف رسانههای نوین؛ پیمایش مصرف، اعتماد، رضایت و مشارکت رسانهای شهروندان تهرانی. مطالعات رسانههای نوین، سال 4، شماره 14، 33ـ1.
حسینیان، حسانه، حسینی، سید محمد، حاج امینی، مهدی (1399). نقش نهاد مالی تخصصی در جذب سرمایهگذاری مستقیم خارجی در بخش فرهنگ: مطالعه موردی سینمایِ فرانسه. انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، (مقالات آماده انتشار، انتشار آنلاین از تاریخ 15 اردیبهشت).
دربندی، سید محمدرضا (1398). تعداد خبرگزاریهای ایران از اروپا بیشتر است. مصاحبه مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا. دسترسی در: https://tinyurl.com/y5fsnsd8 (14/12/1398).
رضاییان فردویی، صدیقه (1392). درآمدی بر نظام نوآوری صنایع فرهنگی (مطالعۀ موردی: تولید نرمافزارهای چندرسانهای فرهنگی. دانش راهبردی، سال 3، شمارۀ 10، 227ـ195.
سپهرنیا، رزیتا، دلاور، علی، صالحی امیری، سیدرضا (1391). بررسی جایگاه صنایع فرهنگی خلاق و رابطۀ آن با ارتقای سرمایۀ فرهنگی در ایران. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، سال 1، شمارۀ 1، 162ـ139.
صالحی امیری، سیدرضا، سعید، محمدی (1392). دیپلماسی فرهنگی. تهران: ققنوس.
عبداللهینژاد، علیرضا، افخمی، حسین، حسینی پاکدهی، علیرضا، مهدیزاده طالشی، سید محمد (1393). آسیبشناسی ساختار مالکیت و نحوه اداره ایرنا در پرتو مطالعه تطبیقی با خبرگزاریهای آسوشیتدپرس، فرانس پرس، رویترز و پی.تی.آی. انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات. سال10، شماره 35، 241ـ183.
فرهنگی، علیاکبر، ببران، صدیقه (1394). مدیریت رسانه. تهران: نشر مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
کرسول، جان (2007). پویش کیفی و طرح پژوهش، انتخاب از میان پنج رویکرد (روایتپژوهی، پدیدارشناسی، نظریهپردازی دادهبنیاد، قومنگاری، مطالعهموردی). ترجمة حسن دانائیفرد، حسین کاظمی. تهران: انتشارات صفارـ اشراقی.
کیاسی، سهیلا، حسینپور سیسخت، نیکنام (1392). صنایع فرهنگی، صنایع خلاق. تهران: فرهنگ مانا.
مشهودی، مریم (1394). مدل ویژگیهای مدیران شایسته جامعه اسلامی بر اساس بیانات امام علی(ع). پایاننامه منتشر نشده کارشناسی ارشد، دانشگاه لرستان.
مهدیزاده، سید محمد، بروجردی علوی، مهدخت، عسگرزاده، سید محسن (1398). چارچوبسازی رویدادهای خبری توسط خبرگزاریها در پیامرسان تلگرام؛ تحلیل چارچوب خبری نطق ترامپ و روحانی در مورد برجام. مطالعات رسانههای نوین، سال 5، شمارة 19، 60 ـ35.
نظریزاده، فرهاد، میرشاهولایتی، فرزانه (1394). الگوی نظام نوآوری محصولات فرهنگی. راهبرد فرهنگ. سال 8، شمارۀ 31، 72ـ37.
Agut, S., & Grau, R. (2002). Managerial competency needs and training Requests: The case of Spanish tourist industry. Human Resource Development Quarterly, 13(1), 31-51.
Albarran, A. B. (2013). Management of electronic and digital media. Boston: Wadsworth.
Artero, J. P., & Manfredi, J. L. (2016). Competencies of media managers: Are they special? Managing Media Firms and Industries. Springer: Springer.
Boyatzis, R. (1982). The competent manager: A model for effective performance. New York: Wiley.
Bridgstock, R. (2011). Skills for creative industries graduate success. Publisher: Emerald Group Publishing Limited.
Chyung, S. Y., Stepich, D. & Cox, D. (2010). Building a competency-based curriculum architecture educates 21st century business practitioners. Journal of Education for Bussiness. 106(1), 307-314.
Çizel, B., Anafarta, N. & Sarvan, F. (2007). An analysis of managerial competency needs in the tourism sector: the case of Turkey. Tourism Review, 62(2), 14-22.
Colapinto, C. & Porlezza, C. (2012). Innovation in creative industries: from the quadruple helix model to the systems theory. Journal of The Knowledge Economy, 3(4), 343–353.
Comunian, R., Rickmers, D. & Nanetti, A. (2020), The creative economy is dead–long live the creative-social economies, Social Enterprise Journal, 16(2), 101-119.
Coventry, K. & Chitepo, T. (2020). Government of Zimbabwe; national cultural and creative industries strategy 2020-2030. Access at: https://www.zbcnews.co.zw/minister-coventry-launches-the-cultural-and-creative-industry-strategy/ (2020.07.14).
Dimmock, K., Breen, H., & Walo, M. (2003). Management competencies: An Australian assessment of tourism and hospitality students. Journal of Australian and New Zealand Academy of Management, 9(1), 12-26.
Faridahwati, M., & Chuttipattana, N. (2017). Determinants of managerial competencies for primary care managers in Southern Thailand. Journal of Health Organization and Management. 26(2), 280-258
Florida, R. (2005). Cities and the creative class. New York-London: Routledge.
Gouvea, R., & Vora, G. (2018). Creative industries and economic growth: stability of creative products exports earnings, Creative Industries Journal, 11(1), 1-32.
Hayton, J. C. & Kelley, D. J. (2006). A competency-based framework for promoting corporate entrepreneurship. Human Resource Management, 45(3), 407-27.
Khandwalla, P. N. (2004). Competencies for senior manager roles. Journal for Decision Makers, 29(4), 11-24.
Königová, M., Urbancová, H., & Fejfar, J. (2012). Identification of managerial competencies in knowledge-based organizations. Journal of Competitiveness, 4(1), 129-142.
Lakshminarayanan, S., Pai, Y., & Ramaprasad, B. S. (2016). Competency need assessment: A gap analytic approach. Industrial & Commercial Training, 48(8), 430-423.
Lazzeretti, L., Capone, F., & Boix, R. (2017). Reasons for clustering of creative industries in Italy and Spain. European Planning Studies.
Mietzner, D., & Kamprath, M. (2013). A Competence portfolio for professionals in the creative industries. Creativity and innovation management, 22(3), 280-294.
OECD. (2020). Culture shock: COVID-19 and the cultural and creative sectors. Access at: http://www.oecd.org/coronavirus/policy-responses/culture-shock-covid-19-and-the-cultural-and-creative-sectors-08da9e0e/ (2019.04.16).
Society for Human Resource Management (2014). Competency model. Access at: https://www.shrm.org (2020.06.22).
Teaiwa, K., & Mercer, C. (2011). Pacific cultural mapping, planning and policy toolkit. Prepared for Publication at the Secretariat of the Pacific Community, Noumea, New Caledonia.
UNCTAD. (2018). Creative economy outlook and country profile report. Access at: unctad.org › PublicationsLibrary (2020.07.01).
UNCTAD. (2008). Creative economy report: The challenges of assessing the creative economy- towards informed policy-making. Access at: unctad.org/docs (2020/05/04).
UNESCO. (2013). World heritage list statistics. Available at: http://whc.unesco.org/en/list/stat (2020/08/10).
Wickramasinghe, V., & Zoyza, N.D. (2009). A comparative analysis of managerial competency needs across areas of functional specialization. Journal of management Development, 28(6), 344-360.