ابراهیمپور، حبیب، الیکی، فهیمه (1395). نقش حکمرانی خوب در کار آمدی دولتها. اولین کنفرانس بین المللی نخبگان مدیریت. تهران، کنفرانس بین المللی نخبگان مدیریت.
امینبیدختی، علیاکبر، مرادی، سعید، فتحیواجارگاه، کوروش (1397). تحلیل ساختاری مولفه های مدیریت مدرسه محور مبتنی بر نظریه پردازی تطبیقی . فصلنامه علمی پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال 8، شماره 1، 29-3.
ایزدییزدانابادی، احمد (1393). آسیب شناسی مدیریت آموزش و پرورش و ارایه راهبردها و راهکارهای مطلوب. تهران: دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی، قابل دسترسی در https://sccr.ir/News/6531/1/ (2/4/1393).
تقیپورظهیر، علی (1396). مبانی و اصول آموزش و پرورش. تهران: نشر آگاه.
خزائی، محمد (1390). آسیب شناسی آموزش وپرورش (با تاکید بر دوره متوسطه). اولین همایش ملی آموزش در ایران 1404. تهران، پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت و آسیب شناسی آموزش وپرورش، قابل دسترسی در https://civilica.com/doc/132929 (19/10/1390).
دانائیفرد، حسن، دلخواه، جلیل، کیایی، پریسا (1396). شناسایی و اولویتبندی موانع توسعه مشارکت بخش خصوصی-دولتی. فصلنامه چشمانداز مدیریت بازرگانی، سال 6، شماره 3، 49-33.
دباغ، سروش، نفری، ندا (1396). تبیین مفهوم خوبی در حکمرانی خوب. نشریة مدیریت دولتی 3، سال 3، شماره 1، 18-3.
رجایی، امیر (1396). بررسی وضعیت حکمرانی بخش آموزش از منظر نظام ارتباطی آن در کشورهای مختلف جهان. اولین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی. تهران، اندیشکده مطالعات حاکمیت و سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف.
سالارزهی، حبیباله، ابراهیمپور، حبیب (1398). بررسی سیر تحول در پارادایمهای مدیریت دولتی: از پارادایم مدیریت دولتی سنتی تا پارادایم حکمرانی خوب. فصلنامه مدیریت دولتی (دانش مدیریت)، سال 5، شماره 17، 62-43.
سلطانیسروستانی، ژاله، صالحی، مسلم (1399). تحلیل عاملی تأییدی مدل رهبری معنوی در آموزش عالی. فصلنامه علمی پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال 10، شماره 8، 42-19.
سلیمی، جلیل، مکنون، رضا (1397). فراتحلیل کیفی پژوهشهای علمی ناظر بر مسئله حکمرانی در ایران. فصلنامه مدیریت دولتی، سال 9، شماره 12، 30-1.
صافی، احمد (1397). بررسی سیر تاریخی و تکوینی قوانین آموزشوپرورش ایران. تهران: پژوهشکدة تعلیم و تربیت.
صباغیان، علی (1398). الزامات و پیامدهای تحول حکمرانی آموزش عالی در اروپا. فصلنامه علمی پژوهشی سیاستگذاری عمومی، سال 5، شماره 2، 247-229.
صفیخانی، یحیی، عباسیان، حسین، آراسته، حسین، عبدالهی، بیژن (1400). آسیبشناسی برنامهی معلم پژوهنده در آموزش و پرورش ایران. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، سال 2، شماره 1، 399-366.
عباسزاده، محمد (1391). تاملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی. جامعه شناسی کاربردی، سال 23، شماره 45، 34-19.
علاقهبند، علی (1398). مبانی و اصول مدیریت آموزشی. تهران: انتشارات بعثت.
غلامپور، آهنگر (1398). گزارش عملکرد مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی. تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
قلیپور، رحمتاله، فانی، علیاصغر (1398). طراحی الگوی خطمشیگذاری در آموزش و پرورش ایران با رویکرد قابلیت. فصلنامه سیاستگذاری عمومی، سال 4، شماره 3، 176-159.
کاظمیان، غلامرضا، قربانیزاده، وجهاله، واعظی، رضا، شاهمحمدی، مرضیه (1398). الگوی نقش و ساختار حکمروایی محلـی در نظـام مدیریتی ایران. مدیریت دولتی، سال 11، شماره 2، 202-179.
محمودی، امیرحســین، قورچیان، نادرقلی (1383). تدوین اســتانداردهای عملکرد مدیران آموزشــی دوره راهنمایی شــهر تهران و ارائه الگوی مناسب. رساله منتشر نشده دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات دانشگاه پیام نور تهران.
مخبر، عباس، مهرآرا، محسن (1394). حکمرانی و مبارزه با فساد، طرح پژوهشی حکمرانی خوب (1). تهران: دفتر بررسیهای اقتصادی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
مظاهری، حسن، موسیپور، نعمتالله، ناطقی، فائزه (1398). نقش خانواده در برنامه درسی شایستگی محوردوره ابتدایی از منظر اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش. فصلنامه خانواده و پژوهش، سال 8، شماره 34، 32-7.
نادری، ابوالقاسم (1398). ارزیابی آثار آموزش عمومی و آموزش عالی بر رشد اقتصادی در ایران. فصلنامه علمی و پژوهشی تعلیم وتربیت، سال 4، شماره 31، 104-69.
نادری، محمد (1398). حکمرانی خوب؛ معرفی و نقدی اجمالی. فصلنامه اسلام و پژوهشهای مدیریتی، سال 8، شماره 12، 93-69.
نجفیسیار، رحمان، نیکونهاد، ایوب (1399). شاخصهای حکمرانی مطلوبِ «دولت تراز انقلاب اسلامی» مطابق با بیانیه گام دوم. فصلنامه علمی مطالعات بینرشتهای دانش راهبردی، سال 41، شماره 4، 10-1.
نیکونسبتی، علی (1390). حکمرانی و توسعه: گذشته، حال، آینده. فصلنامه علمی پژوهشی برنامه و بودجه، سال 16، شماره 4، 154-129.
یونسکو (1998). آموزشوپرورش برای قرن بیستویکم : گزارش کنفرانس یونسکو. تهران، پژوهشکده تعلیم و تربیت.
Adam, E., & Miran, N. M. (2018). School based management and its effect on teacher commitment. International Journal of Leadership in Education, 5(4), 69-91.
Ashish, A., Ravi, SH., & Tiwari, M. K. (2007). Modeling agility of supply chain. Industrial Marketing Management, 36(2007), 443–457.
Bovaird, T., & Tony, M. (2019). Public management and governance. New York: Publication of Marcel Dekker.
Bratton, M., & Rothchild, D. (1992). The institutional bases of governance in Africa. In G. Hyden, M. Bratton (Eds). 50-87, Governance and politics in Africa. Lynne Rienner Publishers: Boulder.
California School Boards Association (2007). Professional governance standards. Available at www.csba.org/pgs/default.cfm (2007/6/12).
Commission of the European Communities (2003). Communication from the commission to the council the European parliament and the European economic and social committee governance and development. European: ECHO. Available at http://eur-lex.europa.eu (2003/9/9).
Creswell, J. W. (2014). Reseach design: Qualitative, quantitative, and mixed-method approaches. Educational Reseach Journals, 7(21), 349-352.
D-Angelo, K. Z. K., & Johnson, C. (2018). Finding good governance: Collaboration. Springer International Publishing, 7(4), 73-83.
Dimmock, C. (2019). School-based management and school effectiveness. London: Routledge.
Doornbos, B. (2019). How well do measurements of an environment for development stand up. Geneva: Technical Group of 24 General (UNCTAD).
Education Commission of the States )1999(. Governing America’s schools: Changing the rules: Report of the national commission on governing America’s schools. Denver, CO: Education Commission of the States.
Graham, H., & John, P. (2003). Principle for Good Governance in the 21 Century. Policy Brief, 15(4), 67-86.
Heinrich, J. C. (2020). The role of performance management in good governance and its application in public. Employment Research Newsletter, 22(3), 4-16.
Hendriks, F. (2018). Understanding good urban governance: Essentials, shifts, and values. Urban Affairs Review, 12(16), 553-576.
Hufty, M., & Marc, P. (2020). The governance analytical framework (GAF). Bern: Geographica Bernensi.
Hyden, G. (1992). Governance and the study of politics. In G. Hyden, M. Bratton (Eds). 1-26, Governance and politics in Africa, Lynne Rienner: Boulder.
Jongbloed, B., Enders, J., & Salerno, C. (2008). Higher education and its communities: Interconnections, interdependencies and a research agenda. Higher Education, 56(3), 303–324.
Jreisat, J. (2017). Governance in a globalizing world. International Journal of Public Administation, 27(13), 1003–1029.
Kelly, R. (2020). Creative development: Transforming education through design thinking, innovation, and invention. US: Brush Education.
Khalid, Z. (2018). Quality guidelines for good governance in higher education across the globe. Humanities and Social Sciences, 9(4), 1-8.
King, N., Horrocks, C., & Brooks, J. (2018). Interviews in Qualitative Research. US: Sage Publication.
Kuipers, B. S., Higgs, M., Kickert, W., Tummers, L., Grandia, J., & Vander-Voet, J. (2013). The management of change in public sector organization: A literature review. Public Administration, 92(1), 1–20.
Ntim, G. C., & Broad, J. M. (2017). Governance structures, voluntary disclosures and public accountability: The case of UK higher education institutions. Accounting, Auditing and Accountability Journal, 30(1), 65-118.
OECD (2019). Strategic Eduction governance: Project plan and organizational framework. Availible at https://www.oecd.org/education/ceri/strategic-education-governance.html (2019/6/5).
Pettai, V., & Illing, E. (2019). Governance and good governance. Journal of Humanities and Social Sciences, 8(4), 1-8.
Pierre, J., & Peters, B. J. (2000). Governance, Politics, and State, MacMilan press LTD. London: Macmillan Press.
UN (1996). Governance, Participation and partnerships, background papers prepared by the United Nation department of public information. The first Conference on Human Settlements. Istanbul, Modern Polotcs Government. Avalible at https://link.springer.com (1996/5/12).
Vander-Voet, J., Kuipers, B. & Groeneveld, S. (2015). Held back and pushed forward: Leading change in a complex public sector environment. Journal of Organizational Change Management, 28(2), 290-300.
Windzio, M., Sackmann, R., & Martens, K. (2005). Types of governance in education: A quantitative analysis, TranState Working Papers. Universitat Bremen: Collaborative Research Center.