اشتریان، کیومرث (1382). روش سیاست گذاری فرهنگی. تهران: کتاب آشنا.
ادوارد، سالیس (1380). مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش. ترجمۀ علی حدیقی، تهران: هوای تازه.
الوانی، سیدمهدی، شریفزاده، فتاح (1390). فرایند خطمشیگذاری عمومی. تهران: دانشگاه علامهطباطبایی.
الوانی، سیدمهدی، خنیفر، حسین، حاجیملامیرزایی، حمید (1393). فرهنگ و خطمشیگذاری فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران. تحقیقات مدیریت آموزشی. سال 5، شمارۀ 3، 69-13.
پورعزت، علیاصغر، دمرچیلو، مریم، کیانی، پاکنوش (1397). شاخصهای مفهومپردازی از اصطلاح «منفعت عمومی» بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. مطالعات مدیریت دولتی ایران. سال 1، شمارۀ 2، 24-1.
پهلوان، چنگیز (1382). فرهنگشناسی. تهران: قطره.
حسینلی، رسول (1379). مبانی و اصول سیاستهای فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران. تهران: آن.
دانائیفرد، حسن (1396). گفتارهای جدید در خطمشیگذاری عمومی. تهران: دانشگاه امام صادق (ع).
دانائیفرد، حسن، حیدری، محمدمهدی، آذر، عادل، قلیپور، رحمتالله (1394). فهم خاتمه خطمشیهای عمومی در ایران؛ پژوهشی بر مبنای نظریهپردازی داده بنیاد. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، سال 9، شمارۀ 1، 120ـ85.
دانائیفرد، حسن، شکری، زینب، خیرگو، منصور، فانی، علیاصغر (1397). چگونگی ارزشیابی کیفیت خطمشیهای عمومی در ایران: پژوهشی اکتشافی مبتنی بر روششناسی ترکیبی. مدیریت سازمانهای دولتی، سال 6، شمارۀ 2، 94-79.
دانائیفرد، حسن، شکری، زینب، فانی، علیاصغر، فروزنده، لطفالله (1395). ارائۀ الگوی عوامل تأثیرگذار بر ارزشیابی کیفیت خطمشیهای عمومی ایران. مدیریت نظامی. سال 16، شمارۀ 64، 66ـ42.
زارع بنادکوکی، محمدرضا (1397). بررسی و استخراج معیارهای فرهنگی مؤثر بر نظام آموزش عالی ایران از منظر اسناد فرادستی. راهبرد اجتماعی فرهنگی. سال 7، شمارۀ 27، 225-201.
گرجیپور، حسین، خاشعی، وحید، اسلامبولچی، علیرضا، اصغریصارم، علی (1398). الگوی ارزشیابی فرایند خطمشیگذاری فرهنگی با رویکرد مطالعه کیفی اسناد فرهنگی جمهوری اسلامی ایران. مدیریت دولتی، سال 11، شمارۀ 1، 72-47.
مشبکی، اصغر، خادمی، علیاکبر (1387). بررسی آسیبشناسانه سیاستها و سیاستگذاریهای فرهنگی ایران بعد از انقلاب اسلامی. نامه پژوهش فرهنگی. سال 9، شمارۀ 4، 178ـ134.
منصوریان، ناصرعلی، شیبانی، عادل (1395). مفهوم منفعت عمومی و جایگاه آن در قانونگذاری ایران. دیدگاههای حقوق قضائی (دیدگاههای حقوقی سابق)، سال 95، شمارۀ 75 و 76، 142ـ117.
مقتدایی، مرتضی، ازغندی، علیرضا (1395). آسیبشناسی خطمشیگذاری فرهنگی جمهوری اسلامی ایران. علوم سیاسی، سال 12، شمارۀ 34، 26-7.
واعظی، رضا، محمدی، محسن (1396). الگویی برای ارزیابی خطمشی عمومی در ایران، چشمانداز مدیریت دولتی، سال 8، شمارۀ 29، 72-47.
Alkin, M. C. (2004). Evaluation Roots. London, Thousand Oaks and New Delhi: Sage Publications.
Haynes, J. (2008). religion and foreign policy making in the usa, india and iran: Towards a research agenda. Third World Quarterly, 29(1), 143-165
King, N., & Horrocks, C. (2010). Interviews in qualitative research, London: Sage.
Mark, M. M., Jennifer C. G., & Ian F. S. )2006(. Introduction: The Evaluation of Policies, Programs, and Practices. In The Sage Handbook of Evaluation, I. F. Shaw, J. C. Greene, and M. M. Mark (Eds). London, Thousand Oaks and New Delhi: Sage Publications.
Miles, I., Cunningham, P., Cox, D., Crowe, C. & Malik, K. (2006). Smart Innovation، A Practical Guide to Evaluating Innovation Programmes. Brussels-Luxembourg: ECSC-EC-EAEC, European Commission.
Mulcahy, Kevin V. (2006). Cultural policy: Definitions and theoretical approaches. The Journal of Arts Management, Law, and Society, 35(4), 319-330.
Pratt, Andy C. )2005(. Cultural industries and public policy: An oxymoron?. International Journal of Cultural Policy, 11(1), 31–44.
Rattray, J. & Jones, MC. (2007). Essential elements of questionnaire design and development. Journal of Clinical Nursing, 16(2), 234–243.
Sahney, S., Banwet, D. K., & Karunes, S. (2004). Conceptualizing total quality management in higher education. The TQM Magazine, 16(2), 145-159.
Shields, P. M. (1999). Zen and the Art of higher education maintenance: Bridging classic and romantic notions of quality. Journal of Higher Education Policy and Management, 7(2), 165-172.
Stake, R. E. (2003). Standards-based and responsive evaluation. Sage: New York, NY.
Stufflebeam, D. L. (2000). Foundational models for 21st century program evaluation. In Evaluation Models: Viewpoints and Educational and Human Service Evaluation. D. L. Stufflebeam, G. F. Maduas, & T. Kelaghan (Eds.). Boston: Kluwer Academic.
Tan, C. (2012). The culture of education policy making: Curriculum reform in Shanghai. Critical Studies in Education, 53(2), 153-167.