بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (1386). اندازه دولت در اقتصاد ایران. تهران: اداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.
بشیری، عباس، شقاقی شهری، وحید (1391). حکمرانی خوب فساد و رشد اقتصادی رویکردی اقتصادی به مقوله حکمرانی خوب. بررسیهای بازرگانی، سال 1، شماره 48، 81-69.
پناهی، حسین، رفاعی، رامیار (1391). تأثیر اندازه دولت بر رشد اقتصادی در ایران با تأکید بر مدل آرمی. فصلنامه مدلسازی اقتصادی، سال 6، شماره 2، 138-123.
جعفری، محمد، گلخندان، ابوالقاسم (1394). رابطه فساد و اندازه دولت در کشورهای منتخب اسلامی. آزمون علیت گرنجری پانلی مبتنی بر بوت استراپ. فصلنامه علمی پژوهشی جستارهای اقتصادی ایران، سال 12، شماره 23، 31-9.
حسینیدوست، احسان، سپهردوست، حمید، کیانی، اسما (1398). بررسی اثر شاخصهای جهانی شدن و فساد بر اندازه دولت. مطالعات اقتصادی کاربردی ایران، سال 8، شماره 32، 159-129.
دهمرده، نظر، علیزاده، محمد، زیدیزاده، سمیرا (1391). بررسی اثر اندازه دولت بر فساد با تأکید بر دموکراسی در منطقه منا. فصلنامه اقتصاد و توسعه منطقهای، سال 4، شماره 4، 74-48.
دیانت، محسن (1391). تأثیر نظریه کارکردگرایی بر شکلگیری بوروکراسی و ساختار فرهنگ در ایران. فصلنامه پژوهشهای سیاسی جهان اسلام، سال 6، شماره 2، 125-105.
شاهآبادی، ابوالفضل، گنجی، مهسا (1394). تأثیر حکمرانی خوب بر آزادی اقتصادی کشورهای منتخب منطقه منا. مجله اقتصاد و توسعه منطقهای، سال 1، شماره 9، 288-265.
صادقی، حسین، عصاری آرانی، عباس، شفافی شهری، وحید (1391). اندازهگیری فساد مالی در ایران با استفاده از منطق فازی (رویکرد اقتصادی). پژوهشنامه اقتصادی، سال 10، شماره 4، 174-139.
صادقی، سیدکمال، سجودی، سکینه (1390). وابستگی فساد و اندازه دولت در کشورهای منتخب اسلامی. مجله سیاسی اقتصادی، سال 1، شماره 285، 202-194.
صادقی، سیدکمال، منتظری شورکچالی، جلال، دهقانی، علی (1390). تأثیر اندازه دولت بر رشد اقتصادی در کشورهای با درآمد پایین. فصلنامه علمی پژوهشی مدلسازی اقتصادی، سال 5، شماره 13، 107-91.
علوی، مینا، فقیهی، ابوالحسن، موسیخانی، مرتضی، نجفبیگی، رضا (1397). مطالعهی ریشههای فساد اداری در سازمانهای دولتی ایران. علوم مدیریت ایران، سال 13، شماره 49، 16-1.
فیضپور، محمدعلی، رمضانی، فریبا (1396). اندازه دولت و شاخص درک فساد: مطالعه درسهایی برای ایران از کشورها. فصلنامه سیاستهای مالی و اقتصادی، سال 5، شماره 20، 128-97.
قادری، مهدی (1388). فساد اداری در ایران؛ تحلیلی جامعهشناختی. معرفت، سال 1، شماره 138، 118-105.
کاشانیپور، محمد، راعی عزآبادی، محمدابراهیم، ارشادی، محمد (1396). تأثیر مکانیزمهای راهبری شرکتی بر تأخیر گزارشگری مالی میاندورهای: مطالعه مورد بورس اوراق بهادار تهران. فصلنامه سیاستهای مالی و اقتصادی، سال 5، شماره 17، 194-169.
کرمیپتانلار، سعید، بابازاده، محمد، حمیدی، نعیمه (1391). اثر فساد بر درآمدهای مالیاتی و مخارج دولت: مطالعه موردی کشورهای منتخب درحالتوسعه. پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، سال 19، شماره 57، 169-157.
کریمی پتانلار، سعید، نادمی، یونس، زبیری، هدی (1394). اندازه دولت و بیکاری در اقتصاد ایران. فصلنامه پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، سال5، شماره 18، 64-51.
کیهانی حکمت، رضا (1394). بررسی تأثیر متغیرهای جمعیتی بر اندازه دولت و رشد اقتصادی در ایران. فصلنامه جمعیت، سال 4، شماره 44-43، 78-65.
گل، جیای (1380). تئوریها و فرایند مدیریت. ترجمه: سهراب خلیلی شورینی. تهران: سمت.
گلخندان، ابوالقاسم (1391). جهانی شدن و اندازه دولت در ایران: با معرفی شاخص جدید جهانی شدن. مجله اقتصادی، سال 1، شماره 11-12، 38-5.
Adam, I., & Fazekas, M. (2021). Are emerging technologies helping win the fight against corruption? A review of the state of evidence. Information Economics and Policy, 57(1), 1-35.
Adler, P. S. (1999). Building better bureaucracies. Academy of Management Perspectives, 13(4), 36-47.
Adler, P. S., & Borys, B. (1996). Two types of bureaucracy: Enabling and coercive. Administrative Science Quarterly, 4(8), 61-89.
Ahmadov, I., Mammadov, J., & Aslanli, K. (2013). Assessment of institutional quality in resource-rich caspian basin countries. Russian: Revenue Watch Institute.
Bergh, A., Fink, G., & Ohrvall, R. (2012). Public sector size and corruption: Evidence from 290 swedish municipalities. Stockholm: Research Institute of Industrial Economics (IFN).
Billger, S. M., & Goel, R. K. (2009). Do existing corruption levels matter in controlling corruption?: Cross-country quantile regression estimates. Journal of Development Economics, 90(2), 299-305.
Blau, P. (1956). Bureaucracy in modern society. New York: Random House.
Brunetti, A., & Weder, B. (2003). A free press is bad news for corruption. Journal of Public economics, 87(7), 1801-1824.
Clegg, S. R. (2016). Puritans visionaries and survivors. Organization Studies, 26(4), 527–545.
Deflem, M. (2000). Bureaucratization and social control: Historical foundations of international police cooperation. Law and Society Review, 4(8), 739-778.
Elbahnasawy, N. G. (2014). E-Government internet adoption and corruption: An empirical investigation. World Development, 57(1), 114–126.
Florian, M. (2018). Unlikely allies: Bureaucracy as a cultural trope in a grassroots volunteer organization. Scandinavian Journal of Management, 34(2), 151-161.
Fraser Institute (2016). Economic freedom of the world. North America: Fraser Institute. Available at http://www.freetheworld.com/papers.html (2016/9/8).
Fredriksson, A. (2014). Bureaucracy intermediaries corruption and red tape. Journal of Development Economics, 108(4), 256-273.
Friedrich, C. J. (1952). Some observations on weber's analysis of bureaucracy. Reader in Bureaucracy, 5(7), 27-33.
Gajduschek, G. (2003). Bureaucracy: Is it efficient? Is it not? Is that the question? Uncertainty reduction: An ignored element of bureaucratic rationality. Administration and Society, 34(6), 700-723.
Ganie-Rochman, M., & Achwan, R. (2016). Corruption in Indonesia semerging democracy. Journal of Developing Societies, 32(2), 159–177.
Gans-Morse, J., Borges, M., Makarin, A., Mannah-Blankson, T., Nickow, A., & Zhang, D. (2018). Reducing bureaucratic corruption: Interdisciplinary perspectives on what works. World Development, 105(1), 171-188.
Heitger, B. (2001). The scope of government and its impact on economic growth in OECD countries. Kiel Working Paper, 1034, 1122-1156.
Jackson, M. (2005). The eighteenth century antecedents of bureaucracy: The cameralists. Management Decision, 43(10), 1293-1303.
Jetter, M., & Parmeter, C. F. (2015). Trade openness and bigger governments: The role of country size revisited. European Journal of Political Economy, 37(1), 49-63.
Khan, A., Adnan, Q., Khwaja, H., Asim, I., & Benjamin, O. (2016). Tax farming redux: Experimental evidence on performance pay for tax collectors. The Quarterly Journal of Economics, 131(1), 219–271.
Kim, S., Kim, H. J., & Lee, H. (2009). An institutional analysis of an e-government system for anticorruption: The case of open. Government Information Quarterly, 26(1), 42-50.
Kim, Y. S., & Lee, J. W. (2011). Corruption and government roles: Causes, economic effects and scope. Korea and the World Economy, 12(3), 513-553.
Kornberger, M., Meyer, R. E., Brandtner, C., & Hollerer, M. A. (2017). When bureaucracy meets the crowd: Studying open government in the Vienna city administration. Organization Studies, 38(2), 179–200.
Kotera, G., Okada, K., & Samreth, S. (2010). A study on the relationship between corruption and government size: The role of democracy. Germany: University Library of Munich.
Kotnis, B. (2003). Enabling bureaucracies in education: A case study of formalization in an urban district and schools. Journal of Organizational Change Management, 21(1), 76-9.
Krieger, T., & Meierrieks, D. (2019). Population size and the size of government. European Journal of Political Economy, 7(5), 73-91.
Kwon, I. (2014). Motivation, discretion and corruption. Journal of Public Administration Research and Theory, 24(3), 765–794.
Liu, C., & Mikesell, J. L. (2014). The impact of public officials corruption on the size and allocation of US state spending. Public Administration Review, 74(3), 346-359.
Liu, C., Moldogaziev, T. T., & Mikesell, J. L. (2017). Corruption and state and local government debt expansion. Public Administration Review, 12(6), 114-130.
Magtulis, P. P., & Poquiz, J. L. (2017). Big government, big corruption? Examining the relationship between government size and public corruption in the Philippines. International Journal of Public Administration, 40(11), 954-967.
Marquette, H., & Peiffer, C. (2018). Grappling with the real politics of systemic corrup tion: Theoretical debates versus real-world functions. Governance, 31(4), 499–514.
Mauro, P. (1995). Corruption and growth. The Quarterly Journal of Economics, 110(3), 681–712 .
Muralidharan, K., Niehaus, P., & Sukhtankar, S. (2016). Building state capacity: Evidence from biometric smartcards in India. American Economic Review, 106(10), 2895–2920.
Myint, U. (2000). Corruption: Causes, consequences and cures. Asia Pacific Development Journal, 7(2), 33-58.
Nyasha, S., & Odhiambo, N. M. (2019). Government size and economic growth: A review of international literature. SAGE Open, 9(3), 215-260.
Oechslin, M., & Steiner, E. (2021). Statistical capacity and corrupt bureaucracies. The Review of International Organizations, 9(6), 1-32.
O-Reilly, C., & Powell, B. (2015). War and the growth of government. European Journal of Political Economy, 40(1), 31-41.
Petrou, A. P., & Thanos, I. C. (2014). The grabbing hand or the helping hand view of corruption: Evidence from bank foreign market entries. Journal of World Business, 49(3), 444-454.
Reedy, P., King, D., & Coupland, C. (2016). Organizing for individuation: Alternative organizing, politics and new identities. Organization Studies, 37(11), 1553–1573
Reeves, M. (2013). Clean fake: Authenticating documents and persons in migrant Moscow. American Ethnologist, 40(3), 508–524.
Sadeghi, H., Assari, A., & Shfaqy-Shahri, V. (2010). Measuring corruption in Iran using fuzzy logic (economic approach). Economic Journal, 10(4). 139-174.
Salari, M., & Noghanibehambari, H. (2021). Natural resources, women and corruption. Resources Policy, 74(4), 102-122.
Schueth, S. (2012). Apparatus of capture: Fiscal state formation in the republic of Georgia. Political Geography, 31(3), 133–143.
Sharma, S., Singhal, S., & Tarp, F. (2021). Corruption and mental health: Evidence from Vietnam. Journal of Economic Behavior and Organization, 185(1), 125-137.
Shelton, C. A. (2007). The size and composition of government expenditure. Journal of Public Economics, 91(3), 2230-2260.
Soans, A., & Abe, M. (2016). Bribery, corruption and bureaucratic hassle: Evidence from Myanmar. Journal of Asian Economics, 44(1), 41-56.
Song, C. Q., Chang, C. P., & Gong, Q. (2020). Economic growth, corruption and financial development: Global evidence. Economic Modelling, 2(4), 1-76.
Styhre, A., & Lind, F. (2010). The softening bureaucracy: Accommodating new research opportunities in the entrepreneurial university. Scandinavian Journal of Management, 26(2), 107–120.
Transparency Iternational Organization (2016). Corruption perceptions index. Berlin: Encyclopedia. Availible at https://www.transparency.org/en/cpi/2016/index/fin (2010/3/12)
Van-Rijckeghem, C., & Weder, B. (2001). Bureaucratic corruption and the rate of temptation: Do wages in the civil service affect corruption and by how much?. Journal of Development Economics, 65(2), 307-331.
Weber, M. (1922). Bureaucracy in classics of public administration. NewYork: Schafritz and Hyde.
World Bank (2016).Organizational information and lending data appendixes. Washington: Development indicators. Avilaibe at https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/24985 (2017/6/8).
Yamshchikov, I. P., Detkova, A., & Tikhonov, A. (2017). Government and corruption: Scylla and charybdis. International Journal of Public Administration, 12(8), 1-8.