آذر، عادل، مؤمنی، منصور (1390). آمار و کاربرد آن در مدیریت، جلد اول. تهران: سمت.
اتکینسون، ریتا، اتکینسون، ریچارد، اسمیت، ادوارد، بم، دانیل، هوکسما، سوزان (1384). زمینه روانشناسی هیلگارد. ترجمه محمد نقی براهنی و همکاران. تهران: انتشارات مدرسه.
اسکات، ریچارد (1387). سازمانها: سیستمهای عقلایی، طبیعی و باز. ترجمه حسن میرزایی اهرنجانی. تهران: سمت.
الوانی، سیدمهدی (1389). مدیریت عمومی. تهران: نشر نی.
بلیک، رابرت راجرز، موتون، جین سریگلی (1351). شبکه مدیریت. ترجمه محمود توتونچیان. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
بوریل، گیبسون، مورگان، گارت (1383). نظریههای کلان جامعهشناختی و تجزیه و تحلیل سازمان عناصر جامعهشناختی حیات سازمان، ترجمه محمدتقی نوروزی. تهران: سمت و قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
پاکتچی، احمد (1385). سمینار روش تحقیق در علوم اسلامی. تهران: دانشگاه امام صادق (علیهالسلام).
خندان، علی اصغر (1379). منطق کاربردی، تهران: سمت و قم: موسسه فرهنگی طه.
دانائیفرد، حسن، الوانی، سید مهدی، آذر، عادل (1383). روششناسی پژوهش کمّی در مدیریت: رویکردی جامع، تهران: انتشارات صفار.
رابینز، استیفن (1389). نظریه سازمان: ساختار و طرح سازمانی. ترجمه سیدمهدی الوانی و حسن دانائیفرد. تهران: انتشارات صفار.
رضاییان، علی (1386). مبانی سازمان و مدیریت. تهران: سمت.
شفریتز، جیام، و جی استیون، اوت (1387). نظریههای سازمان: اسطورهها. ترجمه علی پارساییان. تهران: انتشارات ترمه.
فوکو، میشل (1378). نظم گفتار. ترجمه باقر پرهام، تهران: نشر آگاه.
کیا، منوچهر (1373). نظریههای مدیریت و مدلهای سازمان، تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
لطیفی، میثم (1389).انضباط تعالیبخش کارکنان: رویکردی اسلامی به مفهوم انضباط کارکنان. اندیشه مدیریت راهبردی. سال 4، شماره 1، 80-41.
نیومن، ویلیام لاورنس (1389). شیوههای پژوهش اجتماعی: رویکردهای کیفی و کمّی. ترجمه حسن داناییفرد و سید حسین کاظمی. تهران: مهربان نشر.
هاسپرس، جان (1379). درآمدی بر تحلیل فلسفی. ترجمه موسی اکرمی. تهران: انتشارات طرح نو.
هچ، ماری جو، کانلیف، ان آل (1389). نظریه سازمان: مدرن، نمادین تفسیری و پستمدرن، ترجمه حسن دانائیفرد، تهران: مهربان نشر.
Astley, W. G., & Van de Ven, A. H. (1983). Central perspectives and debates in organization theory, Administrative Science Quarterly, 28 (2), 245-273.
Bailey, K. D. (1994). Typologies and Taxonomies: an introduction to classification techniques, London: Sage Publication.
Boulding, K. E. (1956) General systems theory: the skeleton of science. Management Science, 2 (3), 197-208.
Bradley, E. H., Curry, L. A., & Devers, K. J. (2007). Qualitative data analysis for health services research: Developing taxonomy, themes, and theory. Health Services Research, 42(4), 1758-1772.
Doty, D. H., & Glick, W. H. (1994). Typologies as a unique form of theory building: Toward improved understanding and modeling. Academy of Management Review, 19(2), 230-251.
Glaser, B. G. , & Strauss, A. L. (1967) The discovery of grounded theory: Strategies for qualitative research. Chicago: Aldine.
Dixon, J., & Dogan, R. (2003). A philosophical analysis of management: Improving praxis. Journal of Management Development, 22(6), 458-482.
Koontz, H. (1961). The management theory jungle. The Journal of the Academy of Management, 4(3), 174-188.
Koontz, H. (1980). The management theory jungle revisited. The Academy of Management Review, 5 (3), 175-187.
McAuley, J., Duberley, J., & Johnson, P. (2007). Organization theory: Challenges and perspectives. Harlow, England; New York: Prentice Hall.
McGregor, D. (1960).The human side of enterprise. New York: McGraw-Hil.
Neuman, W. L. (2014). Social research methods. Qualitative and Quantitative approaches. Pearson.
Ott J. S., Shafritz, J. M., & Jang, Y. S. (2011). Classic readings in organization theory. Canada: Cenage Learning.
Quinn, R. E., Faerman, S. R., Thompson, M. P., & McGrath, M. R. (1990). Becoming a master manager: A competency framework. New York: Wiley.
Scott W. R. (1981). Organizations, rational, natural, and open system, New Jersey: Prentice-Hall.
Scott, W. G. (1961). Organization theory: An overview and an appraisal. Academy of Management Journal, 4(1), 7-26.
Scott, W. R., & Davis, G. F. (2007). Organizations and organizing, Rational, natural and open systems perspectives. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Tashakkori, A., & Teddlie, C. (1998). Mixed methodology: Combining qualitative and quantitative approaches. CA: Sage.
Thompson, J. D. (1967). Organization in action. New York: McGraw-Hill.
Zeithaml, V.A, & Zeithaml, C.P. (1988). The contingency approach: Its foundations and relevance to theory building and research in marketing. European Journal of Marketing, 22 (7), 37–64.